Ankündigung des öffentlichen Tests der Version 0.4.0
Alle Mann an Deck! Wir suchen nach fähigen Seeleuten, die sich unserer Testfahrt für das bevorstehende Update 0.4.0 anschließen. Wann?
Der öffentliche Test läuft an diesem Wochenende vom 19. Juni bis zum 21. Juni. So könnt ihr mitmachen
Es ist ganz einfach – solange ihr vor dem 10. Juni Zugang zum geschlossenen Betatest von World of Warships erhalten habt, könnt ihr euch mit euren üblichen CBT-Benutzerdaten anmelden. Ihr findet weitere Ressourcen in eurem öffentlichen Test-Konto, mit denen ihr die Patch-Inhalte ausprobieren könnt.
Bitte achtet darauf, den Test-Client an einem separaten Ort und nicht im gleichen Ordner wie euren üblichen Client zu installieren. Sollte es zu spielbezogenen Problemen kommen, dann zögert nicht, diese per Klick auf die Schaltfläche unten zu melden.
Probleme melden
Test-Client herunterladen
Um unsere Gutschriften-Funktion zu testen, werden wir allen Spielern, die während der geschlossenen Beta ein Vorbestellerpaket gekauft haben, 10.000 Dublonen gutschreiben. Spieler, die kein Paket gekauft haben, bekommen 5.000 Dublonen zu Testzwecken. Falls ihr dem öffentlichen Test beigetreten seid und die falsche Menge an Dublonen oder keine Dublonen erhalten habt, könnt ihr uns das mit dem Knopf oben melden. Was erwartet euch mit 0.4.0? Das bevorstehende Update ist riesig. Ihr solltet euch zu den jeweiligen Funktionen, die in World of Warships eingeführt werden, noch eingehender informieren. Wir sprechen über Prototyp-Tarnung für eure Schiffe, neue Fähigkeiten (Verbrauchsmaterial) für eure Kommandanten und ein optimiertes Fertigkeitensystem – und das ist noch lange nicht alles. Unten findet ihr einen Überblick aller wichtigen Ergänzungen, während es die vollständige Ausgabe des Entwickler-Bulletins in unseren Blog geschafft hat. Auf geht's ...
Neues Verbrauchsmaterial
Wir können uns nur schwer einen Zerstörer ohne Nebelwand oder ein Schlachtschiff vorstellen, das sich in der Bewegung nicht selbst reparieren kann. Ab dem Update 0.4.0 verfügen Schiffe über bis zu vier Felder für Verbrauchsmaterial, das ihr für die Schlacht auswählen und ausrüsten könnt. Aktuell kommen nur Kreuzer in den Genuss, was sich in Zukunft aber ändern wird.
Nun wird es von jedem Verbrauchsmaterial eine verbesserte Version geben – mit kürzerer Abklingzeit, wodurch jeder Spieler effektiver wirken kann. Im Gegensatz zu den Standardausführungen müssen diese jedoch nach jeder Schlacht nachgefüllt werden, auch wenn sie nicht eingesetzt wurden.
Alle, die der Meinung sind, Aufklärungsflugzeuge sollten mal schön aufgemotzt werden, heben die Hand. Das haben wir uns gedacht. Dieses Verbrauchsmaterial wird nun in zwei Typen unterteilt: Aufklärungsflugzeuge und Jäger – beide werden für Schlachtschiffe zur Verfügung stehen, wobei Erstere nun die effektive Feuerreichweite der Hauptgeschütze vergrößern, während die meisten Kreuzer nur Letztere einsetzen werden können. Diese spielen eine Rolle sowohl bei der Aufklärung als auch im Kampf gegen nervtötende Bomber.
Haben wir von neuem Verbrauchsmaterial gesprochen? Ja, haben wir! Zerstörer erhalten ein Motor-Boost-Verbrauchsmaterial, mit dem Höchstgeschwindigkeit, Beschleunigung und Abbremsen verbessert werden. Kreuzer erhalten andererseits die Fähigkeit Hydroakustische Suche, mit der vorübergehend die absolute Erkennungsreichweite erhöht wird, auf der gegnerische Torpedos und Schiffe gesichtet werden können. Und nicht nur das: Mit diesem Verbrauchsmaterial könnt ihr durch Nebelwände hindurchschauen und den Feind dazu zwingen, seine Pläne schnell zu verwerfen und den Rückzug anzutreten.
Tarnung
Die Alpha-Testspieler sind möglicherweise schon mit Tarnung im Spiel vertraut, die zuerst mit der Iwaki Alpha eingeführt wurde, einem Schiff, das als Geschenk für die aktive Teilnahme an der geschlossenen Alpha-Testphase vergeben wurde. Mit dem Update 0.4.0 implementieren wir dieses Konzept mit der Einführung einer Art „gepunkteter Tarnung“ für Teilnehmer der CBT. Ihr könnt diese Tarnung mit verschiedenen Mustern auf jedes Schiff unterschiedlicher Nationen anwenden. Ein getarntes Schiff erhält einen Bonus auf seine Tarnungseigenschaften in der Schlacht, und Gegner, die auf das Schiff feuern, müssen mit einer geringfügig schlechteren Genauigkeit zurechtkommen.
Verbesserte und neue Kommandantenfertigkeiten
Die mögliche Ausbildung eures Kommandanten ist nur eine weitere nette Facette der Individualisierung, die wir im Spiel anbieten, und das Update 0.4.0 wird willkommene Änderungen und Überarbeitungen dieser Funktion basierend auf eurem Feedback umfassen. Eine Reihe unwichtiger Fertigkeiten wird entfernt (die Luftaufklärung verabschiedet sich) und einige werden ersetzt. Natürlich ist das nicht alles – wir führen sieben neue Fertigkeiten in den Fertigkeitenbaum ein, mit denen ihr euren Spielstil noch weiter verfeinern könnt. Möchtet ihr noch mehr wissen? Eine vollständige Liste der neuen Fertigkeiten findet ihr in unserem Entwickler-Blog (nur auf Englisch verfügbar).
Und mehr: Schiffe, Karten, Änderungen der Benutzeroberfläche ...
Eine neue Karte namens Zwei Brüder wird dem Spiel hinzugefügt. Die Karte enthält eine Inselgruppe, die den nordwestlichen Küstengewässern Großbritanniens ähnelt. Das zentrale Element des Schauplatzes sind die beiden Inseln, die durch eine Wasserstraße voneinander getrennt sind. Ihr könnt diese Karte auf den Stufen VI bis X in zwei Modi spielen: Standardgefecht und Herrschaft.
Es werden mehrere Premiumschiffe zu eingeschränkten Testzwecken zum Spiele-Client hinzugefügt. Das bedeutet, dass im Spiel Schiffe euren Weg kreuzen könnten, die euch bisher nicht zur Verfügung stehen. Das Bekannteste darunter – das japanische Schlachtschiff Mikasa – ist das erste Schlachtschiff, das auf Stufe II verfügbar sein wird. Seine wichtigsten Eigenschaften sind die relativ mächtigen HE-Geschosse des Hauptgeschützes, die dicke Panzerung, die hohe Genauigkeit und das vorteilhafte Matchmaking.
Das Update 0.4.0 greift außerdem die Einführung eines Anti-Teamkill-Systems auf, einschließlich einer Funktion für Komplimente und Meldungen, über die ihr einem anderen Spieler für ein gutes Spiel danken und jegliche Unsportlichkeit oder Fehlverhalten im Falle eines Konflikts melden könnt. Es gibt noch mehr (nur auf Englisch verfügbar), wir haben aber beschlossen, nur die wirklich grundlegenden Eigenschaften dieses Artikels hervorzuheben. Wir hoffen, dass euch die Änderungen und all die neuen Funktionen in World of Warships gefallen – und ihr könnt sicher sein, dass das noch lange nicht alles war.
Hab mir zumindestens mal den Test-Client runtergeladen und installiert, ist ja quasi wie die Test-Server die es bei WoT und WoWP auch schon gibt. Waren etwa 5,4 GB. ich werd mal am Wochenende schauen was sich mit 0.4.0 ankündigt.
Ich muss erstmal meine 50 Spiele auf die Uhr bekommen, bevor ich was anderes im Game veranstalten kann. Danach gibt es erstmal wieder nur Trainingseinheiten gegen Bots. Das Torpedieren haut noch nicht wirklich hin...
[align=center]An neuen Premiumschiffen hab ich derzeit nur eins feststellen können, das ist aber ein ganz interessantes Schiffchen, die Atago. Sie ist ein Tier 8 Kreuzer und ersetzt den Torpedoschwinger Kitakami. Die Atago ist eine verbesserte Myoko, das will schon etwas heissen, sie hat 5 Zwillingstürme mit 20cm Geschützen, kann je Seite jeweils 8 Torpedos losschicken und hat auch die neuen Bordflugzeuge dabei, also den Flieger der auch Bomber angreifen kann. Ausserdem gehört sie mit 36kn zu den flitzern des Games. Insgesamt ein sehr guter Austausch für die Kitakami:
Update 0.4.0 brings the Unified Premium Account from World of Tanks and World of Warplanes into World of Warships, meaning you will be able to reap the benefits of having a Premium account shared across all of your games!
Consumables Management
The consumables menu is now located within the Modules tab in the Port, and will be arranged in a similar manner to Upgrades. Each ship will have four slots, which a player will be able to fill with consumables selected at their own discretion. Every type of consumable will have an improved counterpart. These improved consumables will need to be purchased and resupplied after each battle, but they will reload faster, allowing players to enhance their battle performance.
Below is the complete list of consumables that may be mounted on a ship depending on the type and tier:
Damage Control Party: Accelerates repairs to damaged modules, firefighting efforts and recovery from flooding. Repair Party: Partially restores the ship's hit-points by repairing any light damage. Defensive AA Fire: Increases the intensity of anti-aircraft fire and decreases the accuracy of attacks by enemy bombers and torpedo bombers. Spotting Aircraft: Extends the firing range of the ship's main battery guns. Catapult Fighter: Follows the ship and automatically attacks enemy aircraft. Smoke Generator: Generates a smoke screen behind the ship that reduces the chance of being detected by the enemy. Engine Boost: Temporarily increases the ship’s maximum speed. Hydroacoustic Search: Temporarily extends the torpedo acquisition range. Also increases the range of assured acquisition of enemy ships within the smoke screen area.
Reporting
New opportunities for interaction between players, namely compliments and reports, has been introduced for testing purposes. The number of available reports and compliments will be limited. However, the list of such reports and compliments will be altered on a daily basis.
Crew Skills
The system of mastering Commander's skills has been revised. Seven new skills have been introduced:
Level I skills:
Expert Loader: Accelerates shell-type switching if all main-battery guns are loaded. Basic Firing Training: Improves the performance of the secondary battery armament. Basics of Survivability: Accelerates repairs to modules, firefighting, and recovery from flooding. Situation Awareness: Includes a special indicator, showing if the ship is detected by enemy ships or aircraft. Expert Rear Gunner: Increases the efficiency of self-defense armaments for aircraft with rear gunners.
Level II skills:
Aiming Expert: Increases the aiming speed of main battery guns. Torpedo Armament Expertise: Reduces the reload time of torpedo tubes and the servicing time of torpedo bombers. Fire Prevention: Reduces the chance of fire on the ship. Incoming Fire Alert: A warning is displayed about the risk of exposure to long-range artillery fire.
Level III skills:
High Alert: Reduces the reload time of the Damage Control Party consumable. Vigilance: Extends the torpedo acquisition range. Dogfighting Expert: Fighters with a cruise speed lower than the enemies enjoy a temporary increase in their attack power. The bigger the difference in speed, the greater the increase. Superintendent: Increases the capacity of auxiliary consumables for special skills.
Level IV skills:
Demolition Expert: Increases the chance to set an enemy ship on fire. Advanced Firing Training: Extends the firing range of the secondary battery armament. Last Stand: Whenever the engine or steering gears receive critical damage, they continue to operate with a penalty. Aircraft Servicing Expert: Increases aircraft servicing speed and survivability.
Level V skills:
Last Chance: Increases the reloading speed of all armaments when the ship has low Hit Points. Preventive Maintenance: Reduces the chance of critical damage to ship modules. Concealment Expert: Reduces the ship’s detectability. Air Supremacy: Changes the number of aircraft in squadrons. Jack of All Trades: Reduces the reload time of all active skills and consumables. With the version 0.4.0, camouflages have been added. In addition to customizing the ship's appearance, camouflage also reduces a ship’s detectability in battle.
Camouflage
With the version 0.4.0, camouflages have been added. In addition to customizing the ship's appearance, camouflage also reduces a ship’s detectability in battle.
Balance Global changes
Tier X USS Midway aircraft carrier has been added to the game. Tier VIII premium Japanese cruiser Atago has been added to the game. Tier VIII premium Japanese cruiser Kitakami has been removed. The Japanese starter ship Katori has been deleted from the ship branch and replaced by the ship Hashidate. Smokescreen effect time reduced to 65-97 seconds (down from 90-120), and will increase at higher levels. Smoke deployment time is 20 seconds for all destroyers (down from 40-55 seconds). Smoke deployment time for the cruisers is now 15 seconds, and lasts for 80 seconds. The reload time for the basic ability "Damage Control Party", for destroyers, has been increased to 60 seconds (up from 40). The amount of basic smoke available on a ship and the use of the ability "Repair Work" have been decreased. Main caliber upgrades were removed from the Japanese Battleship upgrades - these upgrades are now available with hull improvements. High Explosive shell damage-calculation formula was changed - now the amount of explosives in the shell and the caliber plays a larger effect in damage calculations. Small caliber HE shells will now do less damage, cruiser HE will stay somewhat the same and Battleship HE should now do more damage. Improved accuracy for all battleships when shooting at close range (approx. 5km). Decreased critical chance for all modules on tier 1 ships Erie and Hashidate. Anti-Aircraft power on North Carolina decreased. Patrol radius for spotter planes and catapult fighters was slightly reduced. Striking setup for Tier IX and X carriers has been changed to be more versatile, including fighter squadrons. Top multi-role setups for Tier IX and X Japanese carriers has been changed to fighters setups. Torpedoe drop distance with the ALT key has been returned to previous (0.3.1.3) settings.
Individual ship changes
Atlanta: surveying cameras in combat have been refined. New Mexico: an ability to launch an air reconnaissance spotter has been added to the hull of the last modification - fixed an error where the 2nd hull's main-caliber gun reload time was 2 shots per minute, instead of 1,8 as on all other hulls. Kuma: an ability to launch a catapult fighter has been added to the hull of the last modification. Furutaka: an ability to launch a catapult fighter has been added to the hull of the last modification. Zao: hull armour slightly increased, speed increased from 31 knots to 34 knots, increased main caliber reload time from 12.2 to 13.7. Myogi: later period hull has been added. Myogi receives the later Japanese battleship design pagoda superstructure and good optics which provides an increased firing range. The firing range for the starter hull has been reduced. For the maximum-configuration hull, an ability to launch an air reconnaissance spotter has been added. Kongo: an early hull for the battleship has been added - it will become the first configuration of the ship in the game. Fuso: an early hull for the battleship has been added - it is now the first configuration of the ship in the game. The situation is the reverse of Myogi: there is no pagoda or optics in the early modification, so the firing range will be reduced. There is also no torpedo protection. Nagato: an early hull has been added and it will become the first configuration of the ship. Amagi: an early hull has been added and it will become the first configuration of the ship. Yamato: ship's detectability by planes has been lowered from 17 to 16 km. Mogami: increased distance for detectability by firing by 350m; increased range of vision by 1km; increased detectability by other ships from 10,08km to 12,06km; increased detectability by planes from 7,5km to 8,5km.
Game Maps
Visual design of all maps is still in progress.
The Two Brothers map has been added for battles played by ships of Tiers VI to X for Standard Battle and Domination modes. The Ocean map is now unavailable for ships of starting Tiers, to prevent novice players from getting battle on this map. Respawn points have been revised on the Big Race map. On the New Dawn map, the location of islands has been changed and the open sea areas in the map corners have been expanded. On the North map, a passage through the large island in the right-hand part of the map has been added. The respawn points have also been revised. Balance corrections have been made to the Islands of Ice map. Map randomisation priorities have been reworked to take into account the new map. On the Fault Line map, an airfield and town on the islands have been added. On the New Dawn map, small shore-towns have been added. Designations of areas in the Domination mode are now placed in alphabetical order, from west to east and north to south. Settings for "god rays" from the sun have been changed on most maps to be less blinding.
Client Update
Automatic tuning of game client settings has been implemented in version 0.4.0. During the first launch of World of Warships, the game client will test the computer’s performance and determine the optimum graphics settings. In the course of determining the optimum settings, the system will take into account the CPU and GPU of the player's computer.
Graphics
Visual effects for torpedo explosions, on impact with a ship or the ground, have been improved. Torpedo wakes now include a more realistic foam trace.
Sound
Game interface sounds have been improved. New gun sounds have been added and the existing sounds have been revised. Ship movement sounds have been fully remade. Aircraft movement sounds have been reworked and are now more realistic. All sound effects have been mixed. Audio performance has been improved.
Interface
A Notification centre has been introduced, which saves battle reports and reports of other activities from the current game session.
The alternative battle interface mode can be adjusted in such a way that a player can see detailed information about other ships by pressing the Alt button instead of holding it. In the battle-loading screen, you can now compare the parameters of your ship against any other ship on the team lists by hovering over it. Quick action buttons on the Contact List have received a new look. By default, the focus is on the Start Battle button in the battle-loading screen. When you enter the Commander screen, the From Reserve tab is selected by default. The Enter button in the Division players search field now changes its appearance when the cursor is hovered over it. A hint was added to the XP multiplier on the ship icons in the Port screen. In the player's profile on the official game website, multipliers for specials will be ignored, but Premium Account bonuses will be taken into account for all experience-related values. We have also improved the calculation of data about experience and credits earned in battle. Now all earned XP, credits, and Free Experience will be rounded upwards. Reticle appearance in the Binocular View has been reworked.
System Changes
An error has been corrected that resulted in a black screen between the map-loading screen and the battle screen. Static light map artifacts have been corrected. The game interface in Port has been optimized for low PCs. Now the Port screen loads faster (will be implemented after the Public Test). The ship model displayed in the Port screen will no longer be reloaded when not required due to the player's actions. Improved battle performance, fixed micro freezes occurring with fast Left Mouse Button clicks. Improved battle-loading time by optimizing disk read operations. Fixed sound glitches in active battle. Fixed performance degradation during long battle sessions. Particle effects have been optimised for Medium and Low graphics presets.
Economic Changes
As we bring in the first stage of the Unified Premium Account, tech tree progression will be aligned with other WarGaming titles. You will notice increases to credit and XP costs, of both ships and their modules, as well as to upgrades – by a factor of between 2 and 3.5, on average.
Some ships, especially in the lower tiers, have been totally rebalanced and have seen even bigger changes. XP income has also been rebalanced, but while lower tier ships now earn slightly less experience, high-tier ships will now gain more. Account leveling has also been adjusted to be in line with XP income, but on average it will take you the same amount of time to progress as before.
On the other hand, level rewards have been significantly increased. Commander progress will now be slower as well, but the prices for recruiting skilled commanders has been adjusted – Senior Command Course is now significantly cheaper.
The above changes should alter the game’s economy into its final form. We do not foresee any more big changes in the future.